Zastosowania podpisu elektronicznego |
Podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym możemy wykorzystywać, między innymi, do: - kontaktów drogą elektroniczną z ZUS, np. podpisania wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne, podpisania deklaracji, - nadawania mocy prawnej dokumentom w kontaktach prawnych przez Internet (np. upoważnienia elektroniczne w ZUS), - pozyskiwania wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) - podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej, - składania e-deklaracji podatkowych, - zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej, - wystawiania faktur w formie elektronicznej, - uczestniczenia w aukcjach i przetargach elektronicznych, - zgłaszania drogą elektroniczną zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), - składania e-deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Zalety wykorzystywania bezpiecznego podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym: - jeden certyfikat kwalifikowany służy do kontaktów z wieloma instytucjami/urzędami drogą elektroniczną, - możliwość załatwiania spraw urzędowych, biznesowych, cywilno-prawnych za pośrednictwem internetu oraz skrócenie czasu ich realizacji, - zabezpieczenie podpisanych dokumentów elektronicznych przed zmianami przez osoby nieupoważnione, - znacznie prostsze, szybsze i tańsze przeszukiwanie elektronicznych archiwów, - dostępność urzędów elektronicznych online przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu.
|